Velkommen til min blogg

Her kan du lese mine meninger om saker som opptar meg. Det kan være saker som er aktuelle i Ski hvor jeg er lokalpolitiker eller generelle politiske saker.

lørdag 3. september 2011

Utvikling er ikke å være i mot alt


- Utvikling er ikke å være i mot alt



Jeg har vært aktiv lokalpolitiker i en del år nå, og det er fortsatt mye jeg ikke forstår, sier Ski FrPs 3. kandidat Knut Tønnes Steenersen. Det jeg lurer mest på er hvordan politiske partier på den ene siden kan si at de ønsker en utvikling mens de stemmer i mot alle saker som skulle kunne endre noe som helst i en positiv retning.



Knut Tønnes Steenersen har blitt en erfaren lokalpolitiker, med gode verv i Ski kommune, Akershus Fylkeskommune og tidligere i Oslo kommune.

  • Vi har hatt en rekke spennende saker som jeg mener er viktig for Ski kommune. Men det har ikke vært lett når nesten halvparten av politikerne er totalt lammet av depresjon og frykt for en hver form for utvikling, mener Steenersen.
  • Jeg finner ingen overveiende god grunn til å stoppe utbyggingen av Ski Øst (Kjeppestad), Fugleåsen på Langhus eller Tharaldrud. Alle disse prosjektene er spennende, fremtidsrettet og vil styrke kommunen vår både som næringskommune og boligkommune. Jeg har heller aldri hørt annet enn svada fra de som mener disse områdene ikke skal bygges ut. De er slik jeg ser det bare i mot for å være i mot.
  • De samme partiene som har flotte taler om hvor viktig det er med nye arbeidsplasser og boligområder, går helt i vranglås når forslagene endelig ligger til behandling hos oss som skal bestemme fremtiden for kommunen vår.

De nevnte sakene har alle fått flertall i Ski kommunestyret, men etter lange debatter. FrP er det eneste partiet som hele tiden har ment det samme, og vært positive til disse prosjektene.

  • SV er i mot alt, uansett. Senterpartiet går av hengslene hvis det er snakk om å ta en meter eller to av et jordet – uansett om det kan dyrkes noe der eller ikke. Venstre er alltid positive, men det passer aldri akkurat nå – og de stemmer i mot. AP vet vi aldri hva mener, sier den erfarne lokalpolitikeren fra FrP.
  • Jeg har faktisk flere ganger blitt positivt overrasket over Rødt, som har vært mest positiv av de «røde» partiene. Noen ganger har de glimtet til, og vist at de ikke henger fast i en eim av frykt og motvillige mot alt som kan ligne på endringer, slik deres venner på den røde siden gjør.

Tønnes Steenersen er til daglig leder for den nye norske Tvkanalen TV8, som blant annet driver TV8 Follo. Han er også leder for radiostasjonen Klem FM og bruker veldig mye tid på sine to barn.

  • Jeg har lurt på om jeg skal trappe ned poltikken litt, siden jeg har knappt med tid. Men den avgjørelsen revurderer jeg hver gang jeg ser politikere som Bård Hogstad fra SV eller Anne Marit Holene fra SP bestiger talestolen og prøver å begrave enhver fornuft som skulle finne på å dukke opp i de sakene vi i kommunestyret skal avgjøre.For meg er det ingen løsning å rygge inn i fremtiden, og jeg tror vi i FrP har bevist gjennom mange år at vi står for en fornuftig og fremoverlent utvikling i Ski kommune. Det skal vi fortsette med, avslutter Steenersen.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar