Velkommen til min blogg

Her kan du lese mine meninger om saker som opptar meg. Det kan være saker som er aktuelle i Ski hvor jeg er lokalpolitiker eller generelle politiske saker.

søndag 11. september 2011

Det er nå det gjelder


Nå er valgkampen over, og de neste dagene består, i hvert fall for min egen del, av å ta i mot stemmesedler. Som kandidat for FrP i både Skikommune  og Akershus Fylkeskommune er det usedvanlig spennende om vi klarer å opprettholde et flertall sammen med våre venner i Høyre og Krf (samt Venstre i Fylkestinget). Det er utrolig spennende. De prognosene jeg har satt gir meg stor tro på at vi klarer det i Fylkestinget, men det er utrolig tett i Ski.

Jeg har deltatt i mange valgkamper i FrP, og det har vært oppturer og nedturer – men sett under ett har det vi vært en suksesshistorie. Det må man aldri glemme. Da jeg kom inn i politikken sa Venstres leder Odd Einar Dørum at vår politikk var svineri. Nå opplever jeg et utmerket samarbeid med Venstre i Fylkestinget – et parti som valgte å gå fra rød-grønn til borgerlig side etter forrige valg. Det tror jeg ikke de har angret på. Fortsatt velger Venstre å være et sosialistisk parti i Ski kommune, noe jeg forundrer meg mye over. Jeg har lest partiets program både lokalt, regionalt og sentralt. Jeg vil ikke være i tvil når jeg kunne garantere at Venstre ville hatt langt mer igjen for å skifte side. En koalisjon sammen med Rødt og SV, synes jeg er en dårlig deal. Det samme gjelder Pensjonistpartiet i Ski. I Fylkestinget opplevde jeg samarbeidet med Pensjonistpartiet helt uproblematisk fra vår side. Faktisk var det svært konstruktivt.

På en annen side har Venstre fra toppen vært negative til oss. “Det er en avgrunn mellom oss” sa Lars Sponheim før han noen dager etterpå gikk på en av de største politiske nederlagene vi har satt her til lands.

Både i Skis FrP og den gruppen vi har og kommer til å få i Fylkestinget – består av mange med veldig lang erfaring. Vi har vært med på en utvikling av et parti vi er stolte av å være med i. FrP står for en god politikk, er gode på skolering og har bygget en organisasjon som fungerer utmerket. Men jeg føler at politikk er å gi og ta, og når våre samarbeidspartnere alltid skryter av oss, er det ikke fordi vi ikke gjennomfører FrP politikk, og lar våre samarbeidspartnere gjøre hva de vil. For det er mulig å gjøre begge deler. Gjennomføre det som er viktig for oss sammen med våre partnere, men også være så ydmyk og pragmatisk at man forstår at et partnerskap består av å få frem det beste fra alle de som er med. Det har vært en spesiell valgkamp, men når vi nå snart får resultatet, kan jeg i hvert fall med hånden på hjerte si at jeg tror både Ski kommune og Akershus Fylkeskommune fortsatt vil ha godt av et betydelig innslag av FrP-politikk.



Godt valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar