Velkommen til min blogg

Her kan du lese mine meninger om saker som opptar meg. Det kan være saker som er aktuelle i Ski hvor jeg er lokalpolitiker eller generelle politiske saker.

fredag 19. august 2011

Nei til Eiendomskatt



Et av de heteste temaene i årets valgkamp er Eiendomsskatt. Et urovekkende stort antall norske kommuner har innført denne skatten. De som støtter denne skatten mener tilsynelatende at den er helt nødvendig, og at et nei til eiendomsskatt er det samme som å si nei til at man skal ha en kommune som er god å bo i.

Jeg stiller til valg i Ski kommune, og her er vi slik jeg ser det nærmere å få innført eiendomsskatt enn vi noen gang har vært. Tidligere har AP hatt programfestet at de ikke skal innføre eiendomsskatt. Foran årets valg står det ingen ting om eiendomsskatt i deres program. Det betyr at det er ingen ting i Aps program som sier at de ikke skal innføre eiendomsskatt. Men skulle AP mot formodning komme til makten i Ski, blir det sammen med sine rød grønne venner. Og da tviler jeg på at det går lang tid før eiendomsskatt er en realitet også i Ski – for når partier som tradisjonelt pumper opp kommunens kostnader skal få balanse i budsjettet, ja da ligger det i sosialistenes vesen at regningen skal lempes over på innbyggerne.

FrP er i mot eiendomsskatt, og vi kommer aldri til å godta at det innføres i Ski. Men for å forhindre at det innføres, må vi ha noe vi skulle sagt. Derfor er det sikreste å stemme på oss.

Eiendomsskatt er en usosial skatt. Det er skatt på hjemmet dit. Du har da allerede betalt skatt flere ganger på de pengene du kjøpte huset for, og skulle du være “så dum” å pusse opp huset eller på andre måter gjøre boligen din enda bedre, ja da får du høyere eiendomsskatt.

Sosialistene sier at det ikke er mulig “å drive” Ski kommune uten eiendomsskatt. Det har da gått aldeles utmerket så langt, og FrP har styrt kommunen de siste årene sammen med Høyre og KrF uten at vi har hatt behov for eiendomsskatt. Samtidig tror jeg ingen kan si at vi har gjort en dårlig jobb. Noen partier prioriterer innenfor de rammer man har, og finner gode løsninger utfra det. Andre partier vil ikke prioritere, men velger heller å lempe regningen over på innbyggerne. Jeg vil anbefale deg å stemme på FrP, blant annet fordi vi ikke vil lempe regninga over på deg – men gi deg en god kommune å bo utfra de midler vi har til rådighet.



Godt valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar