Velkommen til min blogg

Her kan du lese mine meninger om saker som opptar meg. Det kan være saker som er aktuelle i Ski hvor jeg er lokalpolitiker eller generelle politiske saker.

søndag 12. juni 2011

Arne Strands evige kamp

For oss som har vært med en stund, vet vi at Dagsavisens redaktører har et hatforhold til FrP. Det er sannsynligvis et krav for å bli redaktør i avisen. Den samme avisen som hvert år får 50 millioner (og enda større summer i fordel i form av MVAfritak) av staten i pressestøtte fordi de ikke klarer å drive butikk med avisen sin. Jeg husker at en nå avdød Dagsavisen-redaktør ønsket å bytte ut det norske folk, fordi FrP hadde så høy oppslutning.

I gårsdagens avis http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1010/thread152647/ er Arne Strand på farten igjen, og med lykt og lupe prøver han å finne nye negative ting om FrP som han kan skrive om i den sosialdemokratiske avisen sin. Jeg syner det begynner å bli patetisk. Arne Strand tar stadig til ordet for at Dagsavisen er berettiget til å motta mange ti talls millioner i støtte fra staten for å kunne gi ut avisen som skal være så viktig for mangfoldet og for ytringsfriheten. Lisensen til å kjempe en kamp mot FrP har vel ikke akkurat slått ann alle de årene avisen har prøvd.

Nå prøver Arne Strand å hevde at "Carl I Hagen undergraver Siv Jensen" fordi han ønsker å delta i valgkampen. Og han har helt på egen hånd funnet ut at FrP har hatt en tilbakegang fordi partiet ligner for mye på Høyre.

Selv har jeg drevet med politikk i FrP siden mandagen etter Bolkesjømøtet, og det er ingen tvil om at det har vært oppturer og nedturer, men sett under ett har FrP vært en politisk suksess. Jeg tror ikke Arne Strand og hans kolleger i det som den gangen het Arbeiderbladet hadde trodd FrP skulle bli reell kandidat til å kunne styre landet den dagen jeg meldte meg inn i partiet. Så har han og vennene han prøvd å stoppe oss. Men de har aldri klart det, og forsøket denne gangen blir også direkte latterlig. Bruk heller tiden din på lage en avis som folk vil lese, slik at du slipper å belaste den norske befolkning med skyhøye regninger for at du skal få gi ut avisen. For oss andre som driver mediebedrifter i dette landet må vi forholde oss til om vi lager et produkt markedet vil ha, uten å sutre oss til å ha sugerør i statskassa. Det sugerøret begraves når når FrP kommer til makta og det er nok den reelle grunnen til din frykt for oss, fordi du da ikke lenger kan "leke avis", men også må forholde deg til en bunnlinje og et marked.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar